4 Μύθοι για τις ιστοσελίδες

Διανύουμε την εποχή του digital transformation. Οι επιχειρήσεις που δεν διαθέτουν παρουσία στο Διαδίκτυο είναι απομονωμένες και βιώνουν σκληρότερα την οικονομική κατάσταση. Υπάρχουν όμως και εκείνοι που διαθέτουν ιστοσελίδα και θεωρούν οτι διαθέτουν μια ολοκληρωμένη εικόνα της επιχείρησής τους στον ψηφιακό κόσμο. Πάμε να δούμε τους μύθους και πως να τους αποφύγετε.

1. Το web site σου δεν χρειάζεται αλλαγές

Η ηλεκτρονική εικόνα της επιχείρησης βρίσκεται στο Διαδίκτυο και είναι η ιστοσελίδα της. Μια παρατημένη ιστοσελίδα προβάλλει προβληματική εικόνα για την επιχείρηση. Ακόμα και αν δεν φαίνεται παρατημένη, οι τεχνολογικές εξελίξεις κάθε χρόνο αλλάζουν με αποτέλεσμα η ιστοσελίδα να μην αποδίδει. Είναι σαν να λέμε, οτι η βιτρίνα ενός καταστήματος να παραμένει η ίδια χωρίς καμία αλλαγή. Μια ιστοσελίδα η οποία συντηρείται σε ετήσια βάση, αποδίδει σίγουρα καλύτερα τόσο σε επίπεδο εικόνας, όσο και σε επίπεδο πωλήσεων.

2. Το web site σου θα πρέπει πρώτα να αρέσει σε εσένα

Λυπάμαι που θα στο πω έτσι, όμως το site σου δεν απευθύνεται σε εσένα, αλλά στο κοινό σου. Και τι σημαίνει αυτό; Ότι το website σου θα πρέπει να είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι ελκυστικό στο κοινό που απευθύνεσαι. Επομένως η ερώτηση: «Πώς μου φαίνεται εμένα το site;» είναι σχετική και μπορούμε εμείς να σας βοηθήσουμε σε αυτό το ερώτημα.

Αντιθέτως όμως μπορείς να απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:

  • Τι πληροφορίες ψάχνουν οι επισκέπτες μου;
  • Τι πρέπει να τους πω για να τους μετατρέψω σε πελάτες;
  • Ποια χρώματα και γραμματοσειρές τους αρέσουν;
  • Τους αρέσουν οι εικόνες;
  • Τους αρέσουν τα μικρά ή τα μεγάλα κείμενα;

Tip: Ξέρω ότι δεν έχεις την 6η αίσθηση, έχεις όμως ένα πολύ σημαντικό εργαλείο: τους ενεργούς και παλαιότερους πελάτες σου. Έλα σε επαφή μαζί τους και ζήτησέ τους να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο. Έτσι θα βασιστείς σε ό,τι πραγματικά ισχύει και όχι σε εικασίες.

3. Μια ιστοσελίδα πρέπει να είναι όμορφη

Φυσικά μια ιστοσελίδα πρέπει να είναι όμορφη και καλοσχεδιασμένη. Πέρα απο το αισθητικό κομμάτι, είναι πολύ σημαντική η ευχρηστία. Όσο και αν σας φαίνεται περίεργο, το αισθητικό κομμάτι με το λειτουργικό πρέπει να βρίσκονται σε ισορροπία. Συγκεκριμένα, η εμπειρία του χρήστη είναι αυτή που καθορίζει το στήσιμο της ιστοσελίδας. H κατασκευή της ιστοσελίδας σου θα πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε να καθοδηγεί τον επισκέπτη προς τη διαδρομή που έχεις σχεδιάσει εύκολα και γρήγορα. Σε ένα e-shop, για παράδειγμα, ο χρήστης θα πρέπει να μπορεί να πηγαίνει εύκολα από το ένα προϊόν στο επόμενο, να αλλάζει κατηγορία προϊόντος, να φιλτράρει την αναζήτησή του κλπ.

4. Μετά την ολοκλήρωση της ιστοσελίδας είσαι ελεύθερος!

Μια ιστοσελίδα ως project δεν έχει αρχή, μέση και τέλος. Αντιθέτως, πρέπει να εξελίσσεται σε επίπεδο τεχνολογίας, παρουσίας και περιεχομένου.

Η τεχνολογία που στηρίζεται η ιστοσελίδα σε τακτά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να γίνονται οι απαραίτητες αναβαθμίσεις (updates). Οι αναβαθμίσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές καθώς εξασφαλίζουν την ασφάλεια και την ομαλή λειτουργία της ιστοσελίδας σας. Μια ιστοσελίδα η οποία δεν αναβαθμίζεται τακτικά γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης απο τους hackers αποτελώντας κίνδυνο τόσο για τον ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας, όσο και για τους επισκέπτες της.

Ο σχεδιασμός μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας πρέπει να είναι σύγχρονος.  Μια σύγχρονη ιστοσελίδα προϊδεάζει θετικά τον επισκέπτη για την επιχείρησή σας. Συγκεκριμένα, πριν 5 χρόνια οι ιστοσελίδες σχεδιάζονταν για να λειτουργούν σε αναλύσεις Η/Υ (desktop ή laptops). Στις μέρες μας, δεν νοείται να υπάρχει ιστοσελίδα η οποία να μην προσαρμόζεται στις οθόνες κινητών συσκευών όπως smartphones και tablets (responsive design).

Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας πρέπει να ανανεώνεται ή να συμπληρώνεται ώστε να είναι η ιστοσελίδα σας πάντα ενημερωμένη. Το στήσιμο του περιεχομένου είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς είναι το μόνο που αξιολογείται απο τις μηχανές αναζήτησης. Συνεπώς, όπως καταλαβαίνετε, το περιεχόμενο έχει άμεσο αντίκτυπο στην ιεραρχία των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.

Σίγουρα υπάρχουν και άλλοι μύθοι, εμείς όμως εστιάσαμε στους σημαντικότερους. Όσοι διαθέτετε ιστοσελίδα, είναι ένα σημαντικό βήμα για να διευρύνετε το πελατολόγιό σας αρκεί να το χειριστείτε σωστά. Τίποτα δεν μπορεί να λειτουργήσει σωστά όσο δεν το στηρίζουμε.

Στην παρακάτω φόρμα γράψτε το email σας και εμείς θα σας ενημερώνουμε για οτιδήποτε χρήσιμο μπορεί να ωφελήσει την επιχείρησή σας: