Τί είναι το CTA (call-to-action);

Το CTA σημαίνει Call to Action. Στο πλαίσιο του σχεδιασμού και του μάρκετινγκ ιστοσελίδων, ένα CTA είναι ένα στοιχείο ή δήλωση που προτρέπει ή ενθαρρύνει τους χρήστες να προβούν σε μια συγκεκριμένη ενέργεια στην ιστοσελίδα σας. Είναι συνήθως ένα κουμπί, ένας σύνδεσμος ή μια φόρμα σε έναν ιστότοπο ή μια σελίδα προορισμού (landing page) που καθοδηγεί τους χρήστες προς μια επιθυμητή ενέργεια.

Ο σκοπός ενός CTA είναι να παρακινήσει τους επισκέπτες να προχωρήσουν στη διοχέτευση πωλήσεων, όπως για παράδειγμα να κάνουν μια αγορά, να εγγραφούν σε ένα ενημερωτικό δελτίο (newsletter), να κατεβάσουν έναν αρχείο, να ζητήσουν μια προσφορά ή να επικοινωνήσουν με την εταιρεία. Χρησιμεύει ως σαφής οδηγία προς τον χρήστη, παρακινώντας τον να κάνει μια ενέργεια για να συνεχίσει.

Τα αποτελεσματικά CTA έχουν σχεδιαστεί για να τραβούν την προσοχή, να πείθουν και να είναι κατανοητά. Συχνά χρησιμοποιούν γλώσσα προσανατολισμένη στη δράση, όπως “Αγορά τώρα”, “Εγγραφή”, “Ξεκινήστε” ή “Μάθετε περισσότερα”. Τα CTA μπορούν να διακριθούν οπτικά από την υπόλοιπη σελίδα, χρησιμοποιώντας χρώματα, μέγεθος ή σχεδιαστικά στοιχεία που τα κάνουν να ξεχωρίζουν και να ενθαρρύνουν την αλληλεπίδραση.

Η επιτυχία ενός CTA μετριέται από το ποσοστό μετατροπής του (conversion rate), το οποίο υποδεικνύει το ποσοστό των επισκεπτών που πραγματοποιούν την επιθυμητή ενέργεια. Βελτιστοποιώντας το σχεδιασμό, την τοποθέτηση, τη διατύπωση και τη συνολική αποτελεσματικότητα των CTA, οι επιχειρήσεις μπορούν να αυξήσουν τις πιθανότητές τους να μετατρέψουν τους επισκέπτες του ιστότοπου σε δυνητικούς πελάτες ή πελάτες.