14 Nov 2016

4 Μύθοι για την κατασκευή ιστοσελίδων

4 Μύθοι για την κατασκευή ιστοσελίδων

Όλες οι επιχειρήσεις ανεξαρτήτου μεγέθους και κλάδου, ως κύριο στόχο έχουν την ανάπτυξή τους.

Η ανάπτυξη όμως για να επιτευχθεί, χρειάζεται να γίνουν κάποιες ενέργειες απο την μεριά των επιχειρηματιών οι οποίες θα προχωρήσουν την επιχείρησή τους ένα βήμα παραπέρα. Μια σημαντική απόφαση είναι και η απόκτηση επαγγελματικής ιστοσελίδας. Βέβαια όλα αυτά τα χρόνια κυκλοφορούν διάφοροι μύθοι οι οποίοι αποπροσανατολίζουν τον κόσμο. Για να δούμε μερικούς απο τους μύθους.

 

1. Το web site σου δεν χρειάζεται αλλαγές

Η ηλεκτρονική εικόνα της επιχείρησης βρίσκεται στο Διαδίκτυο και είναι η ιστοσελίδα της. Μια παρατημένη ιστοσελίδα προβάλλει άσχημη εικόνα για την επιχείρηση. Ακόμα και αν δεν φαίνεται παρατημένη, οι τεχνολογικές εξελίξεις κάθε χρόνο αλλάζουν με αποτέλεσμα η ιστοσελίδα σας να αποδίδει απο ελάχιστα εως καθόλου. Είναι σαν να λέμε, οτι η βιτρίνα ενός καταστήματος να παραμένει η ίδια χωρίς καμια αλλαγή. Μια ιστοσελίδα η οποία συντηρείται σε ετήσια βάση, αποτελεί ισχυρό εργαλείο πωλήσεων.

 

2. Το web site σου θα πρέπει πρώτα να αρέσει σε εσένα

Λυπάμαι που θα στο πω έτσι, όμως το site σου δεν απευθύνεται σε εσένα, αλλά στο κοινό σου. Και τι σημαίνει αυτό; Ότι το website σου θα πρέπει να βασίζεται στις προτιμήσεις τόσο των ενεργών χρηστών σου, όσο και των νέων που θέλεις να προσελκύσεις.Επομένως η ερώτηση: «Πώς μου φαίνεται εμένα το site;» είναι απαγορευμένη!

Αντιθέτως μπορείς να απαντήσεις στα παρακάτω ερωτήματα:

  • Τι πληροφορίες ψάχνουν οι επισκέπτες μου;
  • Τι πρέπει να τους πω για να τους μετατρέψω σε πελάτες;
  • Ποια χρώματα και γραμματοσειρές τους αρέσουν;
  • Τους αρέσουν οι εικόνες;
  • Τους αρέσουν τα μικρά ή τα μεγάλα κείμενα;

Tip: Ξέρω ότι δεν έχεις την 6η αίσθηση, έχεις όμως ένα πολύ σημαντικό εργαλείο: τους ενεργούς και παλαιότερους πελάτες σου. Έλα σε επαφή μαζί τους και ζήτησέ τους να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο. Έτσι θα βασιστείς σε ό,τι πραγματικά ισχύει και όχι σε εικασίες.

 

3. Μια ιστοσελίδα πρέπει να είναι όμορφη

Φυσικά μια ιστοσελίδα πρέπει να είναι όμορφη και καλοσχεδιασμένη. Πέρα απο το αισθητικό κομμάτι, είναι πολύ σημαντική η ευχρηστία. Όσο και αν σας φαίνεται περίεργο, το αισθητικό κομμάτι με το λειτουργικό πρέπει να βρίσκονται σε ισορροπία. Συγκεκριμένα, η εμπειρία του χρήστη είναι αυτή που καθορίζει το στήσιμο της ιστοσελίδας. H κατασκευή της ιστοσελίδας σου θα πρέπει να γίνει με τέτοιο τρόπο, ώστε να καθοδηγεί τον επισκέπτη προς τη διαδρομή που έχεις σχεδιάσει εύκολα και γρήγορα. Σε ένα e-shop, για παράδειγμα, ο χρήστης θα πρέπει να μπορεί να πηγαίνει εύκολα από το ένα προϊόν στο επόμενο, να αλλάζει κατηγορία προϊόντος, να φιλτράρει την αναζήτησή του κλπ.

 

4. Μετά την ολοκλήρωση της ιστοσελίδας είσαι ελεύθερος!

Μια ιστοσελίδα ως project δεν έχει αρχή, μέση και τέλος. Αντιθέτως, πρέπει να εξελίσσεται σε επίπεδο τεχνολογίας, παρουσίας και περιεχομένου.

Η τεχνολογία που στηρίζεται η ιστοσελίδα σε τακτά χρονικά διαστήματα θα πρέπει να γίνονται οι απαραίτητες αναβαθμίσεις (updates). Οι αναβαθμίσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές καθώς εξασφαλίζουν την ασφάλεια και την ομαλή λειτουργία της ιστοσελίδας σας. Μια ιστοσελίδα η οποία δεν αναβαθμίζεται τακτικά γίνεται αντικείμενο εκμετάλλευσης απο τους hackers αποτελώντας κίνδυνο τόσο για τον ιδιοκτήτη της ιστοσελίδας, όσο και για τους επισκέπτες της.

Η παρουσία μιας επαγγελματικής ιστοσελίδας έχει να κάνει με την “μόδα”.  Μια σύγχρονη ιστοσελίδα προϊδεάζει θετικά τον επισκέπτη για την επιχείρησή σας. Επιπλέον, όσον αφορά τον σχεδιασμό της ιστοσελίδας, και σε αυτόν τον τομέα οι εξελίξεις τρέχουν. Συγκεκριμένα, πριν 5 χρόνια οι ιστοσελίδες σχεδιάζονταν για να λειτουργούν σε αναλύσεις Η/Υ (desktop ή laptops). Στις μέρες μας, δεν νοείται να υπάρχει ιστοσελίδα η οποία να μην προσαρμόζεται στις οθόνες κινητών συσκευών όπως smartphones και tablets (responsive design).

Το περιεχόμενο της ιστοσελίδας πρέπει να ανανεώνεται ή να συμπληρώνεται ώστε να είναι η ιστοσελίδα σας πάντα ενημερωμένη. Το στήσιμο του περιεχομένου είναι ιδιαίτερα σημαντικό καθώς είναι το μόνο που αξιολογείται απο τις μηχανές αναζήτησης. Συνεπώς, όπως καταλαβαίνετε, το περιεχόμενο έχει άμεσο αντίκτυπο στην ιεραρχία των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *