14 Nov 2016

10 Βήματα για ενα επιτυχημένο eshop

Η σοβαρότερη επένδυση που μπορεί να προχωρήσει σήμερα ένας επιχειρηματίας

είναι η δημιουργία Ηλεκτρονικού καταστήματος (eshop). Οι σημαντικότεροι λόγοι είναι:

  • Η εξοικίωση του καταναλωτικού κοινού με τις ηλεκτρονικές αγορές ειδικά τα τελευταία χρόνια. Αυτό συνεπάγεται μεγαλύτερο εύρος εξοικιωμένων καταναλωτών με τις ηλεκτρονικές αγορές οι οποίοι είναι διατεθιμένοι να προχωρήσουν στην αγορά προιόντων.
  • Η σημαντική αύξηση του τζίρου μετατρέποντας μια επιχείρηση απο την δραστηριότητά της στην τοπική αγορά, σε πανελλαδική δραστηριότητα ή ακόμα και παγκόσμια.
  • Πλέον οι καταναλωτές προτιμούν να αγοράζουν απο το Διαδίκτυο εφόσον θεωρούν οτι είναι ο πιο απλός, εύκολος και γρήγορος τρόπος.

Πρώτα απ’όλα εφόσον εντοπιστεί το καταναλωτικό κοινό το οποίο θα απευθύνεται το ηλεκτρονικό κατάστημα, θα στηθεί αναλόγως. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για να είναι επιτυχημένο πρώτα απ’όλα χρειάζεται να είναι φιλικό προς τον χρήστη (user friendly). Σε δεύτερη φάση είναι πολύ σημαντική η προώθησή του. Τα μεσα προώθησης είναι μέσω των μηχανών αναζήτησης (SEO), adwords, κοινωνικών δικτύων (social media), blog posts και μια σειρά δραστηριοτήτων marketing.

Τα παρακάτω 10 βήματα θα σας δείξουν πώς μπορείτε να αποκτήσετε ενα επιτυχημένο Ηλεκτρονικό κατάστημα (e-shop).

1. Οι Σημαντικότερες πληροφορίες προς τους πιθανούς σας πελάτες

Η συντριπτική πλειοψηφία που επισκέπτεται ενα eshop, πριν προχωρήσει σε αγορά αναζητεί τις συγκεκριμένες πληροφορίες:

  • Τιμές
  • Εγγύηση
  • Τρόποι αποστολής
  • Πολιτικής Επιστροφής προιόντων

Οι ανωτερώ πληροφορίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές καθώς οι καταναλωτές πρέπει να νιώθουν ασφαλείς με το ηλεκτρονικό κατάστημα που έχουν επισκεφθεί. Όσο και αν σας προκαλεί εντύπωση, σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ηλεκτρονικών καταστημάτων δεν διαθέτουν ευδιάκριτα τις ανωτέρω πληροφορίες.

2. Εικόνες “alt tags”

Σε κάθε εικόνα προιόντος που προβάλλεται στο eshop, είναι σημαντικό να συνοδεύονται απο λέξεις κλειδιά ώστε να γίνονται εύκολα αντιληπτό το περιεχόμενο απο τις μηχανές αναζήτησης. Για παράδειγμα, εαν έχετε κατάστημα που πουλάει ακριβά παπούτσια, τότε καλό είναι σε κάθε εικόνα παπουτσιού να προσθέσετε στα alt tags τα εξής “ακριβά παπούτσια σε κόκκινο χρώμα”, “ακριβά παπούτσια σε μπλε χρώμα”, “ακριβά παπούτσια σε κίτρινο χρώμα” κλπ. Αυτό βοηθά σημαντικά στην κατάταξη των αποτελεσμάτων απο τις μηχανές αναζήτησης.

3. Περιεχόμενο εικόνων

Όταν πρόκειται να αγοράσουμε ενα προιόν, θέλουμε να το δούμε στην πράξη και να το δοκιμάσουμε. Αυτή η δυνατότητα ηλεκτρονικά δυστυχώς δεν υπάρχει. Επομένως, ο καταναλωτής θα πρέπει να εμπιστευθεί την φωτογραφία του προιόντος για να προχωρήσει στην αγορά του. Για αυτό σας προτείνουμε το προιόν να συνοδεύεται απο εναν αριθμό φωτογραφιών που θα το παρουσιάζουν με τον καλύτερο δυνατο τρόπο. Αυτό σημαίνει οτι οι φωτογραφίες θα είναι μεγάλες σε μέγεθος παρουσιάζοντας το προιόν απο διαφορετικές οπτικές γωνίες. Επιπλέον, εαν φοριέται, θα ήταν ιδανικό εαν η φωτογράφιση γινόταν σε πραγματικό περιβάλλον. Για παράδειγμα εαν πουλάτε παπούτσια, τότε καλό θα ήταν συμπληρωματικά το προιόν να το παρουσιάζετε φορόντας το σε κάποιο μοντέλο σε πραγματικές συνθήκες (π.χ. στην πόλη).

4. Έκδοση για Mobile συσκευές

Οι Mobile συσκευές όπως κινητά τηλέφωνα (smart phones) και tablets χρησιμοποιούνται σε πολύ μεγάλο ποσοστό επισκεπτών σε ηλεκτρονικά καταστήματα. Το κύριο χαρακτηριστικό των κινητών συσκευών είναι το περιορισμένο εύρος οθόνης σε σύγκριση με τους Η/Υ όπως laptops και desktops. Συνεπώς, πρέπει το ηλεκτρονικό κατάστημα να παίζει και σε κινητές συσκευές και συγκεκριμένα να εμφανίζεται όμορφα και ολοκληρωμένα στον τελικό χρήστη. Αυτό βοηθά πολύ στην περιήγηση του χρήστη αυξάνοντας τις πιθανότητες να γίνει πελάτης σας.

5. Περιγραφή Προιόντων

Καλό θα ήταν για κάθε προιόν να υπάρχει διαφορετική περιγραφή προιόντος και οχι το ίδιο κείμενο σε όλα τα προιόντα. Αυτό βοηθά πολύ στην τελική κατάταξη αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. Πέρα απο τις μηχανές αναζήτησης, θα πρέπει και οι καταναλωτές να έχουν όσο γίνεται καλύτερη εικόνα ως προς την περιγραφή του προιόντος. Μην ξεχνάτε οτι μέσω Διαδικτύου οι καταναλωτές μπορούν να ενημερώνονται αναλυτικά για κάθε χαρακτηριστικό προιόντος με αποτέλεσμα να αναζητούν μεγαλύτερες λεπτομέρειες απο εκείνες που αναζητούν οι καταναλωτές σε κανονικά καταστήματα.

6. Product Reviews

Πολύ σημαντικό είναι το λεγόμενο απο στόμα σε στόμα. Το προιόν σας θα απογειωθεί εφόσον οι καταναωτές μπορούν απευθείας να γράφουν τη γνώμη τους (τα θετικά και τα αρνητικά). Μη φοβάστε τα αρνητικά σχόλια καθώς μια ειλικρινή σχέση με τους πελάτες σας μακροχρόνια σίγουρα θα είναι προς όφελός σας.

7. Ανάλυση επισκεψιμότητας

Η ανάλυση επισκεψιμότητας του eshop παρέχει πολύ σημαντικές πληροφορίες για την απήχηση του eshop σας. Υπάρχει η δυνατότητα αναπαραγωγής χρήσιμων στατιστικών που παρουσιάζουν τυχόν προβληματικά σημεία ή σημεία στα οποία πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση. Γενικά με τη στενή παρακολούθηση των στατιστικών τίποτα δεν αφήνεται στη τύχη του.

8. Συνεργασία

Ένα επιτυχημένο eshop αποτελείται απο σοβαρή συνεργασία μεταξύ του κατασκευαστή του eshop και του κατόχου.

9. Υπομονή

Ένα σωστά δομημένο eshop χρειάζεται χρόνο ανάλογα με το marketing plan που θα επιλέξει ο κάτοχος ώστε να αρχίσει να αποδίδει. Εαν ακολουθηθεί σωστή τακτική τότε η ανάπτυξη του eshop θα είναι σταθερά ανοδική. Ειδικά εαν τα παραπάνω βήματα ακολουθηθούν κατά γράμμα, τότε υπάρχουν σοβαρότατες πιθανότητες αύξησης των πωλήσεων.

10. Μεθοδικότητα

Καλό είναι να έχετε στο μυαλό σας οτι ενα eshop δεν αποδίδει άμεσα. Χρειάζεται όπως είπαμε πριν υπομονή αλλά και μεθοδικότητα. Αυτό σημαίνει ένα βήμα τη φορά. Φροντίστε τα βήματα να είναι διαδοχικά ώστε να μην υπερκαλύπτει το ένα το άλλο.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *